Mandalák / Mandalas

No images


Hatha jóga
Sáska póz (Salabhasana)

„A jógában nincs versengés,
sem másokkal, sem önmagunkkal."

Sáska póz (Salabhasana)Feküdj hasra, homlok a talajon. Karok nyújtva a test mellett, kezek ökölben. Lélegezz be és emeld fel mindkét lábadat, a térdeket egyenesen tartva. Tartsd ki 10 másodpercig a pózt. Lélegezz ki és lassan engedd le a lábakat. Lazíts és ismételd meg a gyakorlatot kétszer. Ha túl kimerítőnek találod a gyakorlatot, akkor egyszerre csak az egyik lábad emeled.

Hatás: A sáska póz mindenki számára jó. Fokozza az emésztést, megszünteti a szorulást és jótékony hatással van a vesékre is. Erősíti a gerincet és a hát izmait.

Megjegyzés: A sáska póz gyakorlása hatással van a hát finomabb szöveteire és a kisebb véredényekre is. Ahogy a szöcskéknek megvan az a megkülönböztető magasan fejlett képességük, hogy nagyot tudnak ugrani, ez az ászana finomítja az emberek több alapképességét.

 
Gyémántülés (Vajrasana)

„A gyémánt a porba hullva sem veszíti el értékét:
fel nem ismert, közönséges kőknek nézve is gyémánt marad."

Gyémántülés (Vajrasana)Ülj a sarkaidon, térdek összezárva, kezek a térdeken nyugszanak. Lélegezz lassan és tudatosan. Majd lassan egyenesedj fel a térdeidre, hátadat és fejedet tökéletesen egyenesen tartva. Ülj vissza ugyanígy, ahogy az elején ültél. Ismételd kétszer.

Hatás: A gyémántülés jó a térdeknek és a comboknak. Mivel legyőzi az álmosságot, étkezés után jó ezt a tartást gyakorolni, mintegy segítségképpen az emésztéshez.

 
Teve állás (Ustrasana)

„Az életben mindennek van célja."

Teve állás (Ustrasana)Ülj a sarkaidra, a térdek összezárva, kezeid a térdeken. Lélegezz mélyen és tudatosan. Lassan emelkedj fel a térdeidre miközben a hátad és a fejed egyenesen tartod. Kilégzés közben hajolj hátra és bal kézzel fogd meg a bal sarkad, jobb karod nyújtsd felfele. Fejedet fordítsd a jobb kezed felé, felfele. A medencét és a csípőt döntsd előre. 10 másodpercig maradj ebben a pózban, majd lassan térj vissza a kiindulóhelyzetbe. Ismételd ellentétes kéztartással a gyakorlatot.

Hatás: Jótékony hatással van az emésztésre.

 
Háromszög póz (Trikonasana)

„Az egység nem valósulhat meg félelemben,
csak türelemben és szeretetben."

Háromszög póz (Trikonasana)Állj széles terpeszbe, lábfejek párhuzamosan előre néznek. Belégzésre emeld karjaid oldalsó középtartásba. Bal lábfejed fordítsd 90 fokkal balra, a jobb lábfejed 45 fokkal szintén balra. Kilégzésre hajlítsd a derekad, és bal kézzel érintsd a bal lábfejed, míg a jobb kéz egyenesen felfelé mutat, egyenes vonalat képezve a bal kézzel. Arcodat fordítsd a felnyújtott kéz irányába. Tartsd ki 10 másodpercig. Ezután belégzésre térj vissza kiinduló helyzetbe, lábakat fordítsd a fenti módon az ellenkező irányba és hajtsd végre a gyakorlatot a jobb oldalra is. Mindkét oldalon ismételd kétszer, lassan, finoman és óvatosan. Majd lazíts és figyelj.

Hatás: A háromszög póz kiváló gyakorlat az idegek egyensúlyának helyreállításában. Eltávolítja a mérgeket, megelőzi a keléseket, pattanások, kiütések kialakulását. Általános jó egészséget eredményez. Jó a tüdőbetegségekre és olyan hát problémákra, mint a lumbágó, isiász. A test könnyűvé válik a gyakorlat hatására.

 
Táncos (Natarajasana)

„Az igazságot tudni veled született jogod,
amit senki sem veheti el tőled."

TáncosÁllj egyenesen, összezárt lábakkal. Helyezd a testsúlyt a jobb lábadra. A bal térdedet behajlítva emeld a bal lábadat hátra és a bal kezeddel ragadd meg a lábfejedet. Egy pontot nézz magad előt szemmagasságban és az egyensúlyodat megtartva lassan és finoman húzd a lábadat felfelé, amennyire csak lehetséges. Jobb kezed nyújtsd felfelé. Maradj így legalább 10 másodpercig, lassan és folyamatosan lélegezve. Finoman engedd le a kezed és a lábad. Ismételd a másik oldalra is. Majd maradj állva egy kis ideig és figyeld a gyakorlat hatásait a testedben.

Hatás: A Natarajasana folyamatos gyakorlása növelni fogja a prána áramlását a testben, és növelni fogja az energia szintjét is. A gerinc és a lábak erősödnek, a testtartás javul és az egyensúly fejlődik.

 
<< Első < Előző 1 2 3 Következő > Utolsó >>

JPAGE_CURRENT_OF_TOTAL

Ashramok / Ashrams

Bejelentkezés / Log in